sobota 15. srpna 2009

Prázdniny - den 45.

Dnes jsem vstal kolem deváté hodiny a vůbec se mi nechtělo z postele. Obloha byla jasná, slunce zářivě svítilo. Úsvit nudy se pomalu, ale jistě blížil. Bylo to nevyhnutelné a stejně užírající jako každý den.

Dopoledne jsem si dal jednu Dotu, ale tak mě přestala bavit. Už ani nevím, jestli náš team vyhrál, nebo prohrál. Poté mě napadlo, že bych mohl otestovat beta verzi MS Office 2010. Vzhledem k tomu, že předešlá verze byla dost nestabilní, tak mé očekávání nebylo moc vysoké. Ovšem byl jsem příjemně překvapen. Po drobných problémech s instalací se Office nakonec zpustily. Postupně jsem otestoval všechny aplikace v balíčku a vyzkoušel některé nové funkce.

Hned první věc, které si běžný uživatel všimne je změna ribbonu. Na rozdíl od MS Office 2007, je v novém balíčku kompletně všechno „zribbonizováno“ a samotný design nepůsobí tak těžkopádně. Přepínání karet je svižné, stejně jako chod všech aplikací (u Publisheru byl trošku problém, ale nic strašného) a práce v novém prostředí je po počátečním šoku velice příjemná a rychlá. Prakticky všechny důležité nástroje máte ihned po ruce a nic nemusíte hledat. Drobnosti, na které byl uživatel zvyklý z verze 2003, zde najdeme také, ale chce to o něco více pátrání (nic strašného, protože všechny funkce jsou logicky roztříděny a razeny). Celkový pocit z nového kancelářského balíku byl velice dobrý a to i přes to, že jsem netestoval hotovou verzi. Pokud Microsoft nechá ceny pro studenty a domácnosti na stávající úrovni (1000Kč až 1690 Kč), tak uživatelé dostanou do ruky velice dobrý balíček, ve kterém jim nebude nic chybět. Co se týče firem, tak ty jistě využijí hromadu nových funkcí, které zde přibyly a byly cíleny právě na tuto skupinu. Propojení se SharePointem a podobné vymoženosti, jež usnadňují práci v teamech, jsou velikým lákadlem pro spoustu podniků, které jedou ještě na trošku zastaralém MS Office 2003.

Na oběd byl těstovinový salát s kuřecím masem a bůh ví čím ještě. Následovala další Dota a kdo ví, co ještě jsem na PC dělal. Poté se mělo jít síct trávu. No nějak pro mě bylo novinkou, že se dá nízká tráva sekat i bez koše. Nechápu, ale to je jedno. Tak jsem vzal nový smeták s kytičkovým vzorem a šel zametat kolem baráku. Při zametání chodníku jsem uviděl rozložitou skvrnu, kráčející po cestě směrem na horu. Když přišla blíže, rozpoznal jsem v ní slečnu A. Prošla kolem, přičemž nezapomněla dodat, že má opravdu pěný smeták (příště ho po ní hodím. :-D). Při pohledu ze zadu na její kolébavý krok mi došlo, proč jsem ji z dálky nepoznal. Tentokrát totiž vypadala trošku jinak, než si ji pamatuji z minula… Nevím, jak to napsat, aby to nevyznělo, že ztloustla, ale prostě připadá mi přidala na objemu svého těla.

Dozametalo se, dostříhalo… dokonce jsem i z vlastní iniciativy vyklidil myčku a poté zase nebylo, co dělat. Tak jsem si pročítal zbytek papírů, které mi přišly poštou, jako dokumentace (nebo tak něco) k mé budoucí brigádě. Abych řekl pravdu, tak se v tom moc nevyznám. Jsou tam kolonky, čísla a kdo ví, co ještě. Pracovní smlouvě, kterou uzavírám se zaměstnavatelem, zcela nerozumím, jelikož tam jsou odkazy na zákony a kdo ví co ještě a mě se to nechce na internetu hledat. Nicméně z toho, co jsem ještě přelouskal, vyplynulo, že když udělám několik chyb ve vyplňování formulářů, tak mi můžou udělit sankci ve výši 100%výdělku. Respektive, když to převedu do srozumitelné řeči, je tam napsáno: „Když to pohnojíš, tak tě oškubeme jako kuře.“. Pěkné vyhlídky pro mě, vezmu-li v úvahu, že jsme schopný do kolonky adresa napsat své jméno a do podpisu datum narození.

Na večer jsem si jen tak pročítal webové stránky a přišel ke mně T (mino). Tak jsme změnili téma a přešli na Dotu. :-D Bože, co on měl za kecy, to byl masakr. Ale byla sranda. Ještě navíc jsme k tomu jedli nějaké mastné smažené, či opečené chleby s nějakou směsí na povrchu. Mňam. Zapil jsem to vínem a šli jsme zase pařit. Když T odešel, byla zase nuda. Tak jsem rozhodl kouknout se na nějaký film. Naštěstí jsem ráno stáhl ještě „Prestige“ (Dokonalý trik) a tak bylo až do půl druhé o zábavu postaráno. Bylo to něco ve stylu Iluzionisty, ale po příběhové stránce o dost akčnější, napínavější a promakanější. Samotné zpracování filmu a režie byla srovnatelná s Iluzionistou a výsledný dojem byl skvělý. V celém filmu nebylo jedené místo, kde by se mohl divák nudit a i když jsem byl už kolem jedné ospalý, rozhodně se mi nechtělo jít do postele. Chtěl jsem si celý film vychutnat v kuse až do poslední kapky.

A následoval finiš celého večera (nyní už rána)… Šlo se do postele. Konečně. Zítra sice začně kolotoč nudy na novo, ale třeba bude o něco zajímavější. No hlavně nesmím zapomenout ráno posleat slečně H sms s nějakým blahopřáním ke svátku. :-)

Žádné komentáře: